Sinatra_Z - Khairy Jamaluddin Selepas Tsunami

NOV 30 — Khairy Jamaluddin suatu ketika boleh dikatakan antara orang yang paling dibenci dan dimusuhi dalam arena politik Malaysia. Dilihat sebagai anak menantu kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi Perdana Menteri Malaysia ke 5, Khairy menjadi sasaran utama pihak pembangkang yang mengambarkan bahawa dia merupakan individu yang mempengaruhi hampir kesemua keputusan kerajaan. Tidak cukup dengan itu Khairy juga mendapat tentangan sengit dari dalam Umno apabila persepsi umum ahli parti menganggap Khairy sebagai salah satu faktor utama kekalahan teruk Barisan Nasional pada pilihanraya umum yang ke 12.

Penulis diminta oleh penyunting untuk menulis sebuah analisis tentang perubahan suasana politik semenjak berlakunya tsunami 2008. Namun kali ini, sedikit luar dari kebiasaan, saya ingin melihat kembali dan merencana perjalanan ahli politik muda yang sering mendapat perhatian. Setelah dipukul teruk oleh gelombang perubahan politik tanah air kemana telah dia tuju dan berada sekarang. Inilah kisah perjalanan saudara Khairy Jamaluddin selepas tsunami dari sudut pandangan penulis.




http://www.themalaysianinsider.com/opinion/article/khairy-jamaluddin-selepas-tsunami/

1 comments:

Aku setuju, KJ dah berubah, dia tau citarasa rakyat lebih pada turun padang dan bukannya komen komen yang rasis dan mengguris hati rakyat. Pemuda pon dah bergeark, kena kerja keras lagi.