Sinatra_Z - Menangkap Berudu Di Dalam Longkang

Soalan : Tuliskan sebuah karangan mengenai tempat tinggal anda. (Tidak melebihi 1200 patah perkataan).

Nama : Zaidel Baharuddin, Kelas : 5 Berlian

Seperti kebanyakan rakyat Malaysia saya juga mempunyai kampong.

Walaupun pada hari raya saya selalunya akan pergi ke Ipoh untuk menziarahi Opah saya, akan tetapi kampung dalam penulisan saya kali ini adalah dalam erti kata tempat saya membesar, dari segi umur dan saiz pinggang.

Namun kampung saya tidak seperti kebanyakan kampung rakyat Malaysia yang lain sesungguhnya ianya tidaklah mempunyai dusun durian, sawah padi mahupun sumur di ladang untuk orang menumpang mandi, ianya hanyalah sebuah taman perumahan yang mempunyai Rukun Tetangga.

Saya selalu mengatakan kepada rakan-rakan saya ketika di pengajian tinggi yang kampung saya walaupun boleh dikatakan Bandar adalah jauh lebih hebat dan buas dari kampung mereka, walaupun tidak mempunyai dusun durian, sawah padi dan sumur yang boleh orang menumpang mandi.

Ianya yang terletak di hulu negeri cukup berhampiran dengan hutan dan memang mudah untuk terserempak dengan binatang-binatang hutan seperti harimau, gajah, monyet, zirafah dan unta.


http://www.themalaysianinsider.com/index.php/opinion/zaidel-baharudin/55067-menangkap-berudu-di-dalam-longkang

0 comments: