Sinatra_Z - Malam Pesta Muda Mudi

(Baca dengan baku)
Kehadapan Kepada Rabiah yang Ku Chentai...

Aku harap kau Sehat selalu,
Kirim salam sama mak kau dan juga makcik kiah. Katakan kepada mereka aku kini Sehat Sejahtera di Kota Kuala Lumpur.

Kau tahu,
tempoh hari rakan-rakan mengajak aku ka tempat suka-ria, itu malam malam minggu jadi aku rasa memang sangat sesuai untuk kita pergi bersuka-ria. Maka aku pun katalah "Ok mari kita kesana.." jadi aku dan kawan-kawan pun pergilah ka tempat muda mudi itu.

Kamu tahu,
sana memang ramai muda-muda berpaikaean cantik-cantik, dengan seluar seterika, rambut bersikat dan baju belang. Waaah aku rasa macam inilah baru kita boleh "Enjoy!" Malangnya Rab hatiku tidak kesampeian. Mula-mula kami pergi ka tempat namanya aku tak berapa ingat, tapi tempatnya orang bilang tempat orang basuh baju, dekat kawasan selekoh, kawasan Damansara sana. Aku masuk Rab aku hairan, mengapa tidak ada kugiran mahupun tari menari? Joget pun tidak ada Rabiah. Aku baru ingat hendak menari twist. Orang muda mudinya cuma duduk, senyum-senyum sambil tengok orang lain. Lagunya bukan main bingit bermain tapi semua duduk pandang-memandang, aku choba untuk memahami apa erti semua ini tapi tidak kesampeian.

Kalau sekadar duduk-duduk dekat warung Pak Meon pun dah boleh buat tak begitu Rab?

Jadi tempoh hari kawan-kawan tidak membawa aku ke sana lagi. Kali ini aku fikir kita pergi ka tempat ada tari-menari? Aku tanya pada Kassim "Eh tempat ini ada Tari Menari ka Kassim?" Kassim kata ada, dia kata inilah kelab paling sukaria dalam satu Kuala Lumpur. Kami pun pergilah. Sampei di Sana Rabiah, nama kelab tu mulanya dengan huruf Zal, Zal Wau, wau mati depak kap. Ahh sudahlah, letaknya di Jalan P Ramlee jadi aku ingat Rabiah waaah ini pasti seronok. Aku memang suka sama P Ramlee..

Malangnya Rabiah,
Sampei di sana memang ada ramei muda-mudi, nona-nona memang cantik habis melaram Rabiah. Nona sini memang pandai memakai gincu merah, tas tangan warna warni, pipinya warna menyala dan kasutnya tumit tinggi Rabiah. Tapi Anehnya, mengapa ramai berpakaean warna Hitam? Bukan ini pesta muda-mudi? Macam ada orang mangkat pun ada aku rasa Rabiah.

Lagi satu, sini Kugiran pun tidak ada Rabiah. Memanglah Irama Lagu bermain tapi bunyi gendang tak habis-habis macam gendang China pun ada. Muda-mudi tidak menari tetapi melompat-lompat macam katak. Aku Heran, rupanya Macam ini mereka suka ria... Kasihan....

Ah Sudahlah,
Aku memang tidak Faham dengan ornag mudi di sini. Nanti bila abang balik nanti kita keluar menari sama-sama ye Rabiah.......

Jangan Main Mata ya.....

Majlis Tari Menari.....

Nanti bila Larut Malam bolehlah kita keluar bercengkerama....

0 comments: